Posted on / by Escola Municipal de Música de Palma / in notícies informatives

MUTARE MUNDUM

MUTARE MUNDUM 2025

(Potser no canviaràs el món en ajudar una persona que pateix assetjament,  però sí que canviaràs el món d’aquesta persona)

Justificació del projecte

L’Escola Municipal de Música de Palma (EMMP), que depèn de la regidoria d’educació de l’ajuntament de Palma, treballa des de l’any 2008 amb infants amb diversitat funcional i amb infants amb problemàtiques diverses tals com exclusió social, immigració, assetjament… 

La música ha esdevingut, en la majoria dels casos, un recurs terapèutic per a les diverses casuístiques: millora de l’autoestima, socialització, desenvolupament d’habilitats motores, sensorials, de parla…

Segons la Fundación Alternativas les Balears estan per damunt de la mitjana estatal de casos i prevalença d’assetjament escolar, que assegura que a l’Arxipèlag el percentatge de prevalença de l’assetjament és superior a la mitjana estatal.

La nova llei educativa va molt en la línia del Disseny Universal de l’Aprenentatge, que des de l’EMMP estam treballant fa temps. Per això, ens centrarem en dissenyar en aquesta direcció les activitats afavorint així que cada infant assoleixi el seu màxim potencial, respectant el seu ritme d’aprenentatge, les seves fortaleses i les seves habilitats de relació com a punt de partida. 

Sabem que la nostra acció és petita, en quant a possibilitats en el número de joves que podem atendre, però pot ser un alicient per a moltes altres persones per engrescar-se en activitats grupals que els aportin normalitat creant un espai segur i al qual vulguin assistir cada setmana en principi i, potser, en el futur com a alumnat de l’escola de música. 

No tenim cap fórmula màgica però sí que l’experiència ens diu que hem d’intentar-ho per copsar si la idea era, o no, encertada. Fer res no és una bona opció. 

 

Temporalització

Començament en el primer trimestre del curs 24/25 fins al final de curs. Les sessions seran el divendres de 18  a 19h.

Què ens proposam

L’activitat que proposam és en primer lloc musical i va adreçada a persones, principalment d’ESO i batxiller, que estiguin o hagin patit assetjament escolar i/o que es trobin en situació de vulnerabilitat per qualsevol circumstància.

 Pretenem també, per aquelles persones que no tenguin coneixements de cap instrument, crear un grup d’interpretació per tal de representar els temes que es toquin. 

La finalitat és aconseguir que incorporin un nou espai vital a la seva vida diària (la música i l’escola de música, potser nous companys…) per tal de construir espais saludables física i emocionalment. Sortir de l’escola, de casa i vivenciar experiències positives per veure, sobretot, que són possibles. 

La proposta musical està fonamentada en la música pop rock.

Dinàmica de l’activitat

  • En les sessions hi intervindrà alumnat de l’EMMP. Es faran grups per tal d’anar experimentant i aprenent diversos instruments basant-nos, sobretot en la percussió de làmines i orff. 
  • L’activitat està recolzada en tot moment per dos professionals de l’EMMP però donant espai i recursos als joves perquè s’autorregulin i així aconseguir una relació musical i personal entre iguals.

Farem una tasca important treballant la posada en escena i la presentació davant altres amb visites puntuals de famílies i amics als assajos per tal d’anar creant l’hàbit de tocar davant altres. Volem aconseguir que aquestes experiències, musicals i de relació, siguin memorables i que les vulguin repetir i, sobretot, no aturar-les en el futur. 

Seguiment de l’activitat

  • reunions individuals periòdiques amb els orientadors dels centres participants per parlar del moment en que es troben els joves. 
  • reunions conjuntes amb tots els orientadors per tal de posar en comú el devenir del projecte per tal que sigui viu i es pugui anar millorant durant el curs. 
  • encontre/s entre famílies :
  1. per tal de posar en comú experiències, necessitats, frustracions, referents sobretot a la inclusió i les no oportunitats…
  2. una segona trobada en la que intentem aconseguir que les persones/entitats que poden donar solució al que s’hagi treballat en el primer encontre puguin venir i parlar directament amb ells. 
  • activitats conjuntes amb OBERTAMENT BALEARS
Tags: